Jedzenie Łososia jest dziecinnie proste Dodano 20.08.2019r.

Jak wiadomo ryby posiadają wiele cennych składników odżywczych, które konieczne są do prawidłowego rozwoju. Dlatego tak ważne jest, aby znalazły się w jadłospisie dziecka jak najwcześniej. Ryby są bardzo istotnym elementem diety w pierwszych trzech latach życia, kiedy dziecko rośnie i rozwija się intensywnie.  

Badania naukowe wykazały, że ryby można podawać dzieciom już w okresie niemowlęcym i nie powodują one reakcji alergicznych u dzieci zdrowych, jak i z rodzin obciążonych ryzykiem wystąpienia choroby alergicznej. Wprowadzenie ryby w tym właśnie okresie do diety dziecka sprzyja tolerancji immunologicznej oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia alergii w przyszłości. 

Zawartość składników odżywczych w każdej rybie jest różna, dlatego najlepiej podawać dziecku ryby morskie (tłuste, jak i chude) oraz ryby słodkowodne. Ze względu na zawartość kwasów omega-3 cenniejsze są tłuste ryby morskie, do których należy Łosoś Jurajski. W dodatku nasz łosoś, jako jedyny na świecie, nie jest szczepiony. W trakcie jego rozwoju nie używamy żadnych antybiotyków.   

Specjaliści żywieniowi przestrzegają, aby nie podawać niemowlętom ryb drapieżnych, do których należą: rekin, makrela królewska, miecznik, płytecznik oraz tuńczyk. Wprowadzając rybę do diety dziecka należy pamiętać o podawaniu jej w niewielkich porcjach. Należy zacząć od jednej porcji ryby w tygodniu i obserwować, czy u dziecka nie występują reakcje alergiczne. W późniejszym okresie można podawać rybę 1 – 2 razy w tygodniu, ale tylko w przypadku niewystępowania alergii.