Czy przyszłe mamy mogą jeść ryby? Dodano 21.10.2019r.

W czasie ciąży przyszłe mamy powinny przykładać szczególną wagę  w planowaniu swojej diety. W tym czasie niezwykle ważne jest dostarczanie organizmowi mamy oraz dziecku potrzebne składniki odżywcze, dlatego posiłki powinny być zdrowe i zróżnicowane. Kobiety spodziewające się dziecka powinny dołączyć do swojej diety tłuste ryby, ponieważ są niezwykle cennym źródłem składników odżywczych. 

Spożywanie łososia w ciąży zalecane jest ze względu na jego walory zdrowotne. Łosoś jest doskonałym źródłem pełnowartościowego białka, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 oraz wielu witamin, takich jak A, D i E, a także składników mineralnych: wapnia, potasu, fosforu i mikroelementów, żelaza, kobaltu, manganu, miedzi, fluoru, cynku oraz jodu. 

 Składniki zawarte w Łososiu Jurajskim zapewniają dziecku zdrowy rozwój struktur mózgu, funkcjonowanie układu nerwowego, zdolności poznawcze oraz poziom inteligencji. Według przeprowadzonych badań dzieci, których mamy spożywały podczas ciąży 2-3 porcje ryb tygodniowo rozwijały się szybciej, miały lepsze zdolności poznawcze oraz wyższy iloraz inteligencji. Spożywanie kwasów omega-3 zawartych w tłustych rybach zmniejsza również ryzyko wystąpienia alergii u dzieci oraz poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego. Ryby morskie są również bardzo dobrym i naturalnym źródłem jodu, który ma duży wpływ na prawidłowy rozwój układu nerwowego u rozwijającego się dziecka. Niedobór jodu może prowadzić do problemów z utrzymaniem ciąży, zaburzeń neurologicznych u noworodka oraz upośledzenia umysłowego dziecka.

Nie każda ryba sprawdza się w ciąży

Szczególną uwagę należy zwrócić przy wyborze ryby, ilości spożycia, jak i również jej pochodzenia. Nasz łosoś karmiony jest zdrową karmą naturalnego pochodzenia, bez sztucznych barwników oraz GMO. Nie zawiera ŻADNYCH antybiotyków, przez co jej spożycie jest w pełni bezpieczne.

Jak często jeść rybę  w ciąży?

Kobiety w ciąży powinny spożywać 2-3 porcje ryb wysokiej jakości i owoców morza tygodniowo w porcjach ok. 100 gramów (dzienna dawka kwasów omega-3 odpowiada ok. 140 gramów łososia). Choć liczy się ilość, ważna jest przede wszystkim jakość. Stawiając na Łososia Jurajskiego przyszłe mamy dbają o zdrowie swoich pociech.